Saturday, November 28, 2009

The Lagendary NIght Of LEGASI

selepas menempuhi durgaan besar iaitu peperiksaan akhir semesta kami bersiap pula untuk malam yang penuh bermakna bagi kami semua iaitu malam dinner atau "The Lagendary Night Of LEGASI" yang di adakan di GEM Beach Resort.Terengganu dan tema pada malam itu ialah "MERAH,HITAM dan PUTIH" je.... aku dan Kecik(Shahrul Akmal) di beri tugas iaitu AJK multimedia pada malam tersebut dan diberi tugas untuk menyediakan video bacth (leceh sungguh wat bena alah tu)...aku kena wat video pembukaan lak..... lagi gila ..last2 ku wat simple je... huuhuh senang cita

SEBELUM DINNER
petang tu kitaorang baru je abz ambk exam PROMOSI KESIHATAN ( paper EN AMIR).. mlm 2 pulak nak siapkan mozek yang ada logo legasi yang x abz (de 120 MOZEK),key chain dan gambar LEGASI ...benda alah itu semua buat kat umah EN LOOK & EN SU(Bukan Nama Sebenar huhuh)buat benda alah itu sampai pukul 2.00 pagi... ku terus balik...tido....

HARI DINNER
pagi tu ku bangun awal.. sebab nak siapkan benda alah yang semalam yang x siap lagi...( x sarapan pun dari pagi hingga la lepas sembahyang jumaat).
dah siap benda tu semua kena edit lak buku program.. sebab buku program de error...( budus punya kedai salah Print).. de masalah pada AJK PERSKEP.. xde dalam buku program .
terpaksalah cari paper stiker , print AJK Perskep n then kna tampal semula ... dah siap bnda tu baru lah aku makan sbb en luq dah paksa ku (makanMAGGIE, jadilah alas perut)
Dalam pukul 3.00pm Ku ,en sa, zahid & shahril pergi ke GEM Beach Resort nak buat latihan untuk malam ni.... abiz latihan pukul 5.oopm ,kitaorg balik la kat kolej (bersiap Untuk malam nanti)... petang itu family aku sampai dari selangor....famil
y aku duduk kat rumah tumpangan BALQIS ( nama tumpangan itu nama balqis ) malam itu ku bersiap la ...

MALAM DINNER
malam itu aku pergi GEM Beach itu naik dengan En look sebab kereta En sa dah penuh,,, aku dengan zahid tumpang la...pe lagi ( kereta En Look Kosong xde orang nak tumpang)... sampai-sampai ku dah kena handle bahagian multimedia...
dan aku duduk meja yang jauh dari tempat setting ..( tapi xpe lah).. bila dah semua tetamu n pelatih dah masuk dewan majlis pun bermula ,pada malam itu dipengerusi oleh En sa(Safwan) & Uztaz(hafiz) , tapi perbukaan bukan dorang tapi mizan yang ambil alih dulu
abiz je mizan bercakap kata-kata aluan video yang aku buat pun bermula(huuuuhuhhaha)...dah abiz video ucapan dari Penghulu lak(aedy) lepas itu En Look( Ayah Kami) dan terakhir ucapan dari En tee ( pengarah)... abiz ucapan itu semua kitaorg dah boleh makan dan de persembahan
malam itu jugak de cabutan bertuah ( uztaz yang Handle). pandai uztaz handle majlis siap buat lawak lagi huhuuh ... dan tanpa ku duga malam itu aku dapat cabutan bertuah ( dapat Hamper besar... huhu).. sebelum aktiviti terakhir ada "King Of the Night", calon-calon yang terpilihn pada malam itu :-
1. Abg zam
2. Nas
3. En sa
4. Aisa(esa)
5. ( ada lagi tapi ku lupa huhuhu)
tapi pemenang pada malam itu ialah NAS... .. pakaian nas malam itu dengan tai bercartoon menarik siot.. huhuuuuu
last sekali aktiviti malam tu adalah aktivti bersalam ( aktiviti minta maaf).... .. mula mintaaf dari pengajar dan staff kolej lepass tu kawan ku..
( de jugak yang menangis jugak malam tu tp xperlu sebut nama hahahauhhuhu) abiz je ... aktiviti tu aktiviti bebas iaitu bergambar lak.. huhu... ..

aku , zahid, kecik , zam n mizan balik lambat skit sebab nak pastikan xde barang yang tertinggal dekat situ....lepas itu kitaorang g makan-makan...

geng SQX

Gambar yang telah ku edit pada malam dinner

SuKa Lah Ek :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails