There was an error in this gadget

Saturday, May 14, 2011

Masakan Mak !!!!!

salam semua .. nk kongsi sikit ni...

sapa- sapa yang duduk jauh dari keluarga mesti merindui sesuatu an2.. hihih

adatlah tu an3,,, macam ku aku merindui masakan mak aku... hihi contohnya :-

sambal ikan bilis, daging masak kicap ,masak lemak cili padi , Asam pedas. dan macam-macam lagi tapi masakan yang spesialnya adalah Sambal Ikan bilis(kering) ... memang terbaik ah..

kenapa ku cakap terbaik sebab bila korang makan akan nak lagi..

sambal ikan bilis(kering) ni lau makan dengan nasi putih dengan kicap .. pun dah cukup.. x yah lauk lain..dan masakan ni amat pedassss.. memang mabolus ah....!!! TERBAIK !! hihihi ...

cita sikit ek.. sebelum ni ku penah bawak sambal tu ke rumah sewa ku di Kedah( Serdang)..

ku bawak satu tapawe besar kat cana... mula2 dorang tgk mcm pelik je..

tp bila dah rasa... bila de nasi je nk makan dgn benda alah tu je.. bila de nasi je nj makan dgn benda alah tu...hihihihi... de yang sampai sakit perut makan benda alah tu .. hahaha .. bukan pe .. bukan masalah pada makan tersebut.. dah thu sambal tu pedas.. makan bnyk-bnyk memang sakit perut ah...

yang mengagumkan sambal tu leh abis dalam 4 hari je.. mak ku cakap benda ni leh sampai 2 minggu atau seminggu .. ah .. tapi pe yang terjadi sebaliknya.. ..


xpe lah aslkan benda alah tu .. abis an2..

tu ah siap bila ku balik ke kg .. dorg akan tny .. "ahchong , ko de bawak sambal ikan bilis tu x?

huhuh sampai bergitu sekali sambal tu.. an2,..

so lau korang nk thu mcm mana sambal tu korang tgk pic ni ...

KLIK ini


SuKa Lah Ek :)

Wednesday, May 11, 2011

SePi.. SePi.....

sepi je dua/tiga minggu ni... rasa macam kosong je...

kadang-kadang terpikir jugak kenapa ni berlaku... mungkin ku sepi sebab xde family ku,kawan-kawan gelak/sedih tiada di sisi....terasa mcm kosong je ddk cni... mcm xde sapa2 kat cni..

adakah diri ni memerlukan seseorg yg dapat berkongsi suka/nangis/masalah bersama... entah lahh....

sunyi---sunyi-- sunyi....


SuKa Lah Ek :)

Monday, May 9, 2011

Happy Mother Days...

Sedih lagi..... x abis sedih... ( Tapi hati ke sabar dan tabah!! hihi)


sedih lah sebab dah 2 tahun ku xdpt nk join family ku untuk sambut "Hari Ibu"

tahun x dpt join sebab ku berada di Terengganu.. study kat cna.. tahun ni ku pun x dpt nk join lagi sebabnya Ku skunk keja kat Kedah Jauh dari keluarga lagi.. xdpt smbut ... tp pe pun mlm tu ku dapat 3G dengan akak aku .. tp masa ku 3G , masa tu dah abis potong kek. sedih... sedih..

xdapat ku nk lihat mak ku potong kek...

apa-apa pun... Selamat hari Ibu....

untuk mak Ku bernama Salbiah selamat ari ibu.. thanks atas segala2nya......


inilah kek dari duit yg di kumpul ....


SuKa Lah Ek :)

ReunioN BSM

sedih gilez... .. sedih.. sedih...

baru ni SMK PU 1 pasukan BSM sekolah lama ku de wat reunion BSM ...

ku pun terlibat jgk walau sikit2 dalam persiapan.. tp sayangnya ku xdpt dtg .. sbb tugasan ku di tempat kerja dan hal2. tertentu yang xdpt ku hadir pada hari tersebut .. tp xpe lah.. benda dah berlalu ... apa2 .. ku harap malam tu dorang happy...

happy dengan permainan yg di sediakan dan happy dapat jumpa balik kawan2.. lama.

xpe insyallah tahun depan ku harap dapat join reunion korg.... kita wat lagi gempak dari skunk!!! hahaha




SuKa Lah Ek :)

Wednesday, April 6, 2011

Kem BSM 2011


hahah saat yang di nanti2kan akhirnya kem BSM 2011 terlaksana jugak.. kem ni di laksakan pada 1-3 April 2011..berlangsung di SMK Puchong Utama 1(Sekolah Jugak!!)
hahahha tapi pun... kem terus di jalankan...

sebelum kem!!!

hari sebelum.. faci dalam dan luar sibuk dengan persediaa
n tempat kem ....
sibuk dengan menara tinjau ( senang nk tinjau bdk2 kem yang degil dan manja2 ni.. hahah )

** Ah menara ni lah yang dorg buat .. bertungkus lumus siapkan menara tu.. tp smart dowhh cayalah BSM SMK PU 1!!

lepas dorg siapkan.tapak perkhemahan lak . macam- macam dorg buat pada hari tersebut.. ku x sempat nk tolong dorg .. ku bergegas pulang dari kedah ke Puchong ... tp sayang x sempat , ku sampai pun dalam pukul 5 pm.

** hahah malam tu mcm x leh tido .. mcm x sabar nk kem.. huhuhu


Hari Pertama !!!

hari pertama kem.. tu kitaorg geng Fc datang awal sbb nk siap benda yang x siap .. tempat masak x siap lagi dan de pertambahan sikit tempat duduk kat menara tu .. huhuh

pembuatan mengambil masa yang lama jugak sebab buat benda alah memerlukan kesabaran ...

ini lah kerusi yang kitaorg buat ....( Ku , pika, aeni)


tutaptuptap .. jam menunjukkan pukul 1. pe lagi semua g sembahyang ah.... huhuh tp ku musafir so ku punpergi mengambil erma di TBS.. hahah ( Alasan yang KukuH!!!)


Sampai Time Kem...
baru2 je Daftar tibe2.. ujan Rintik-rintik... perh mula-mula rintik2 ah lepas tu lebat dowh .... sampai lah ke pukul 5 pm... kecian peserta2... kena dirikan khemah lambat .. taklimat pun..seberapa je...

ku tengok muka peserta macam dah giveup je...(kecian2.)

malam tu malam ku lak handle... mcm biasa ah ku wat .. ice breaking dan malam tu jugak kitaorg Malam Penghayatan Malam... ( malam nangis2..huhuhu )

hahah mcm2 kerenah ku tgk.. hahahaha ...



Hari kedua Pulok!!!!

hari kedua.. senamRobik.. Ku yang Lead Jgk.. hahaha..Gila Kuasa ek.. haha xde lah... tu di kira Tanggung jawab ye adik!! huhu

hari ku malas nk cita .. sebab mcm aktvt buat .. hahah..sebelum tu de aktiviti memasak.. hahah ku jadi juri makanan... hahahah .. sedap yang de nasi goreng Tomyam hhuhu



sebelum Main merentasi Halangan, kitaorg main Permainan Bom!! ku janji sapa Menang Ku bagi adiah!!!....huhuh ( tapi KU lupa nak bagi hihih )
** xpa 6ti abg balik abg bg ek .. huhuh ...


lps tu main merentasi halangan ... hahah dengan kena makan maggie masin, air sirap gula.. haha dengan katak.. hahah .. macam2 huahua2.. yg kelakarnya bila ku ajuk2 dorg muntah.. ku pun rasa nak muntah hahaha ... baik xde org ambk gmbr ku muntah hahaha .... (selamat2)

rendam!! jangan x rendam kepala tu !!


Maggie Masin!!

ah !! makan Maggie tu huhuh

wuek...wuek....

malam tu pulok de malam Kebudayaan ...

dan malam yang di tunggu OBH .. hahahaha
kelakar tgk dorang takut .. hhahaa..
key word Kitaolang = Biskut merry
sampai de yang panggil BISUT baik x panggil BUSUT ...
de yang dengar Biskut Berry .. hahahahah a kelakar ar dorang ...

Hari Ketiga PuLok!!

hari ketiga .. ku malas Nk ajar Senamrobik. hahaha .. fc2 dalam yang Ajar Senaman... haha dorg buat kat padang .... entah pe yang dorg buat lepas tu bawak balik ke Tapak lak...

kuu wat aktiviti "angin bertiup'.. hahahha main2 sekejap lepas teruih makan...

dah makan .. dorg de Taklimat kawad dari Hairul lepas tu .. then de latihan kawad sikit..
lepas tu rehat teruih tukar pakaian.... bila nk start je pertandingan kawad ... hujan pun turun.. huhuhu .. tapai sekejap je .. kita org buat kat dewan je.... dah abis semua buat ..

FC2!! lak buat !! dengan bangga tu buat .. tp de salah sikit2.. biasa ah dah lama x berkawad...
haha lepas tu penutup.... hahaha de ah adiah .... yang dorang dapat .. huhu

Ni fc2 TERBAIK 2011!!!

pe2 pun... TAHNIAH kepada AJK yang terlibatt dan Peserta yang hadir pada hari tu!! k...


MIS YOU ALL..

SuKa Lah Ek :)

Thursday, March 17, 2011

Kolam Air Panas _ Ulu lenggong

As salam,salam satu malysia jugak..hari ku nak cita pasal kolam air panas... yang telah dipaparkan di TV & surat khabar iaitu Kolam Air Panas Ulu Lenggong (Baling, Kedah.

projek x dirancang sebenarnya..adi iaitu staff yang sepejabat dengan aku, mengajak kitaorang bertiga ke kolam air panas pada petang tersebut...pe lagi kitaorg on9 je lah...

so malam tu kitaorang bersiap-siap nk ke ulu lenggong ah.tunggu punya tunggu, dia (adi)cakap gerak malam sikit ...sebab kolam air panas seronok mandi malam-malam.
last-last kitaorang gerak dalam pkl 10.30pm.... perjalan kitaorang mengambil masa lebihh kurang 2 jam... sebab bawak xde lah laju sangat ok lah ... sebab malam... ( xelk bawak laju mlm2).

sampai je di Kg Ulu lenggong dalam Pukul 12.00am... dalam ati aku berkata: seronok dah lama x mandi air panas ni .. huhuhu ...
sampai je cari parking dan terus ke pintu masuk Kolem Air Panas Tu .... terdapat bayaran yang dikenakan iaitu caj parking dan caj msuk ke kolam air pans tersebut.
parking kena bayar RM 2.00 untuk 1 kenderaan dan bayaran yang dikenakan untuk masuk lak.. dewasa RM4.00 , kanak-kanak RM 2.00 .

masuk je.. cari port nak letak barang kitaorang .. dah dapat port letak barang kitaorang lepak jap cari feel katakan.... ( cari feel pe ... hari tu penuh, ramai manusia yang datang pada hari tersebut).. rasa dah sedia sorang demi sorang tukar pakaian.. huhuh ...

perh ku mula2 ingatkan x panas.. ku masuk kaki .. gila lah panas jgk..tp xde sampai panas yang boleh menyebabkan melecur an2... mukadimah .. masuk kaki dulu lepas tu naik ke lutut, rasa macam dah ok naik ke pinggang, lepas ke pinggang ku naik ke dada... masa nak celup badan sampai ke paras dada ... rasa pedih ohh.... rasa macam dah ok.... ku celup kepala ku.. perhhh best siot..... tp x leh rendam lama2 sbb rasa mcm nk demam wohhh... siap berenang lagi .hahahah

hahah memang best ahh.... kita orang mandi sampai pkul 2.00 pagi... semua dah puas mandi waktu utk balik.. sampai rumah dalam pkl 5.00pg .. tido 2 jam je.. lepas tu pagi tu kena g kerja.. hahahah ..

Olang2 yang pergi cna .. huhuh


























SuKa Lah Ek :)

Wednesday, March 2, 2011

RASUAH!!!!!


RASUAH !!!!

Salam semua , semasa ku tulis cerita ni … semasa ku berada dalam bas … huuh huhuok skunk I ku bukan nk cita pasal ku dalam tp kun k cerita tentang apa yang telah terjadi pada pagi ini..

Ok cita dia bermula bergini ( macam nk cerita kat budak2 lak )haha …. Seperti hari-hari biasa ku, bangun pagi mandi dan siap2 terus ke tempat kerja .. ku …
Kitaorgg biasalah pagi2 meeting dulu lepas tu kitaorg bru ke lapangan .. tapi hari ini ,ku terasa malas nk kerja sebab semalam ku baru balik kursus di kulim .. biasa ah penat kan.. hihih
So lepas dah bincangh tenpat mana nak g .. ku dan haiqal ke kedai biasa ….untuk sarapan pagi disana…
Geduk gedabak … pukul 10 baru abis sarapan .. dan siap sedia untuk melakukan tugasan ku ….
So target ni aku nk kompaun 1 premis .. hahahah . kejam x aku .. hahaha …. Ku memulakan tugasan dari 1 rumah ke satu rumah …. . tiba ku sampai ke sebuah rumah …
Cek punya lah cek .. tengok punya lah tengok … xde lak benda yang ku cari tu … Lepas tu ku ke belakang tengok .. tuan pemunya premis ni (berbangsa cina) .. sedang sibuk dengan membasih kain… dibelakang bersama anaknya..
Borak punya lak borak2 punya lah borak .. pembantu memanggil aku … ku ingat pe lah ..

Pembantu aku memberitahu ku dia de jumpa pembiakan .. so pergilah tengok… dah tengok2… memang de pembiakan, di dalam aquarium .. dan lepas tu ku memanggil pemunya premis. Untuk menyatakan pembiakkan .. hahah takut dia… siap dia cakap ni anaknya dia letak ni .. hahah … pelik2.. anak dia sampai lak nk letak jentik2 tu dalam aquarium yang bergitu tinggi .. an2.. hahah
Dalam aquarium tu de ikan .. tapi ikan besar ma… tuan punya premis cakap .. srh bagi can .. .. lepas di piker ingat x nk kompaun… nk bagi nasihat tapi.. tiba2 dia masuk rumah serta dia mengeluarkan “DUIT”, dia menghulurkan duit tersabut kepada ku …
Perhhh gila lah dia ni..cuba merasuah aku…dengan duit berjumlah RM 20 tu… dah 2 kesalahan dia .. buat … 1 kesalahan pembiakan ,yang ke 2 kesalahn cuba memberi suapan kepada ku … oohhh tidak2…
Ku teguhkan dalam ati ku ini .. kerja ku ni kena ikhlas dan ku kerja .. ni nak lama.. bukan sekejap….tanpa membuangkan masa ku tetap kompaun pemunya premis tersebut….ku mintak IC dia.. dia … xnk kasi .. tp ku paksa jgk…

Dan akhirnya dia bagi jugak….
(**ps: ku cerita ni bukan nk cakap ku belagak atau nk menunjukkan ku ni baik … xde ku pun jahat jugak .. tp seperti ku cakap ku kerja ni nak lama .. bukan.. sekejap )



SuKa Lah Ek :)

Friday, January 7, 2011

Kerja OOhhh Kerja ..

hahhaha dah lama xtulis kat cni .. hahah bukan bz tapi malas nk taip hahaha ..

4infomation aku dah abiz study dah YEAH!!!! hahaha
skunk prepare utk nak kerja... cita pasal kerja.. baru -baru ini aku dapat surat posting...
ahahhaha aku bukak srt dgn penuh debaran( mintak-mintak dalam penang, sbb x penanh g penang pun , kecian an2.) last2.. dia tulis kat citu

Anda hendaklah melaporkan diri anda pada 13 Januari 2011 di

Pengarah Kesihatan Awam
Jabatan Kesihatan Negeri KEDAH


hahha terkejut ku . dapat kedah sedangkan aku x mintak pun kedah ..tp nak wat mcm mana terima jelah .. an2.

tp ble dipikir2kan best jgk ddk kedah xpenah ddk kedah and harap tenang ddk kat kedah .. .. hahaha ..

so start lah dunia pekerjaan aku ... k







SuKa Lah Ek :)
Related Posts with Thumbnails