There was an error in this gadget

Thursday, March 17, 2011

Kolam Air Panas _ Ulu lenggong

As salam,salam satu malysia jugak..hari ku nak cita pasal kolam air panas... yang telah dipaparkan di TV & surat khabar iaitu Kolam Air Panas Ulu Lenggong (Baling, Kedah.

projek x dirancang sebenarnya..adi iaitu staff yang sepejabat dengan aku, mengajak kitaorang bertiga ke kolam air panas pada petang tersebut...pe lagi kitaorg on9 je lah...

so malam tu kitaorang bersiap-siap nk ke ulu lenggong ah.tunggu punya tunggu, dia (adi)cakap gerak malam sikit ...sebab kolam air panas seronok mandi malam-malam.
last-last kitaorang gerak dalam pkl 10.30pm.... perjalan kitaorang mengambil masa lebihh kurang 2 jam... sebab bawak xde lah laju sangat ok lah ... sebab malam... ( xelk bawak laju mlm2).

sampai je di Kg Ulu lenggong dalam Pukul 12.00am... dalam ati aku berkata: seronok dah lama x mandi air panas ni .. huhuhu ...
sampai je cari parking dan terus ke pintu masuk Kolem Air Panas Tu .... terdapat bayaran yang dikenakan iaitu caj parking dan caj msuk ke kolam air pans tersebut.
parking kena bayar RM 2.00 untuk 1 kenderaan dan bayaran yang dikenakan untuk masuk lak.. dewasa RM4.00 , kanak-kanak RM 2.00 .

masuk je.. cari port nak letak barang kitaorang .. dah dapat port letak barang kitaorang lepak jap cari feel katakan.... ( cari feel pe ... hari tu penuh, ramai manusia yang datang pada hari tersebut).. rasa dah sedia sorang demi sorang tukar pakaian.. huhuh ...

perh ku mula2 ingatkan x panas.. ku masuk kaki .. gila lah panas jgk..tp xde sampai panas yang boleh menyebabkan melecur an2... mukadimah .. masuk kaki dulu lepas tu naik ke lutut, rasa macam dah ok naik ke pinggang, lepas ke pinggang ku naik ke dada... masa nak celup badan sampai ke paras dada ... rasa pedih ohh.... rasa macam dah ok.... ku celup kepala ku.. perhhh best siot..... tp x leh rendam lama2 sbb rasa mcm nk demam wohhh... siap berenang lagi .hahahah

hahah memang best ahh.... kita orang mandi sampai pkul 2.00 pagi... semua dah puas mandi waktu utk balik.. sampai rumah dalam pkl 5.00pg .. tido 2 jam je.. lepas tu pagi tu kena g kerja.. hahahah ..

Olang2 yang pergi cna .. huhuh


























SuKa Lah Ek :)

Wednesday, March 2, 2011

RASUAH!!!!!


RASUAH !!!!

Salam semua , semasa ku tulis cerita ni … semasa ku berada dalam bas … huuh huhuok skunk I ku bukan nk cita pasal ku dalam tp kun k cerita tentang apa yang telah terjadi pada pagi ini..

Ok cita dia bermula bergini ( macam nk cerita kat budak2 lak )haha …. Seperti hari-hari biasa ku, bangun pagi mandi dan siap2 terus ke tempat kerja .. ku …
Kitaorgg biasalah pagi2 meeting dulu lepas tu kitaorg bru ke lapangan .. tapi hari ini ,ku terasa malas nk kerja sebab semalam ku baru balik kursus di kulim .. biasa ah penat kan.. hihih
So lepas dah bincangh tenpat mana nak g .. ku dan haiqal ke kedai biasa ….untuk sarapan pagi disana…
Geduk gedabak … pukul 10 baru abis sarapan .. dan siap sedia untuk melakukan tugasan ku ….
So target ni aku nk kompaun 1 premis .. hahahah . kejam x aku .. hahaha …. Ku memulakan tugasan dari 1 rumah ke satu rumah …. . tiba ku sampai ke sebuah rumah …
Cek punya lah cek .. tengok punya lah tengok … xde lak benda yang ku cari tu … Lepas tu ku ke belakang tengok .. tuan pemunya premis ni (berbangsa cina) .. sedang sibuk dengan membasih kain… dibelakang bersama anaknya..
Borak punya lak borak2 punya lah borak .. pembantu memanggil aku … ku ingat pe lah ..

Pembantu aku memberitahu ku dia de jumpa pembiakan .. so pergilah tengok… dah tengok2… memang de pembiakan, di dalam aquarium .. dan lepas tu ku memanggil pemunya premis. Untuk menyatakan pembiakkan .. hahah takut dia… siap dia cakap ni anaknya dia letak ni .. hahah … pelik2.. anak dia sampai lak nk letak jentik2 tu dalam aquarium yang bergitu tinggi .. an2.. hahah
Dalam aquarium tu de ikan .. tapi ikan besar ma… tuan punya premis cakap .. srh bagi can .. .. lepas di piker ingat x nk kompaun… nk bagi nasihat tapi.. tiba2 dia masuk rumah serta dia mengeluarkan “DUIT”, dia menghulurkan duit tersabut kepada ku …
Perhhh gila lah dia ni..cuba merasuah aku…dengan duit berjumlah RM 20 tu… dah 2 kesalahan dia .. buat … 1 kesalahan pembiakan ,yang ke 2 kesalahn cuba memberi suapan kepada ku … oohhh tidak2…
Ku teguhkan dalam ati ku ini .. kerja ku ni kena ikhlas dan ku kerja .. ni nak lama.. bukan sekejap….tanpa membuangkan masa ku tetap kompaun pemunya premis tersebut….ku mintak IC dia.. dia … xnk kasi .. tp ku paksa jgk…

Dan akhirnya dia bagi jugak….
(**ps: ku cerita ni bukan nk cakap ku belagak atau nk menunjukkan ku ni baik … xde ku pun jahat jugak .. tp seperti ku cakap ku kerja ni nak lama .. bukan.. sekejap )



SuKa Lah Ek :)
Related Posts with Thumbnails