There was an error in this gadget

Thursday, January 1, 2015

Usaha, tawakal & berdoa

Salam semua .. Hari kita semua ingin kejayaan dalam hidup dunia dan akhirat. Tapi pernah kita terpikir macam mana ingin dapat kejayaan tersebut. Dekat sini sy ingin berkongsi cerita serba sedikit pengalaman saya .. Hingga sy disini.. 
-->

Sy dulu berkerja sebagai staff kerajaan di kedah . Bagaimana sy boleh terjebak dalam bidang yang hari ini saya ceburi .. Saya di tunjukan peluang  inni masa thun 2011 .. Sy seorg tidak suka dengan perniagaan yang mcm ni .. Sebab saya dan org luar rasa perniagaan ni leceh.. Tapi apabila sy di tunjukkan peluang ini dan di pahamkan .. Sy membuat keputusan untuk berubah dan ingin mencuba benda baru dalam hidup.. Orang penah cakap nak berjaya kena buat benda yg tidak suka.. 

27.7.2011 adalah tarikh saya bermula dalam perniagaan ini.. Tarikh keramat sy . Bermula dalam perniagaan ini alhamdulillah segala urusan saya dalam perniagaan ini selama 4 bln berjalan lancar ... 
Ingat kehidupan bukan sll di atas je.. Akan dtg kita akan rasa di bawah .. 

Sy start belajar mcm mna bila jatuh di bawah.. Halangan yang sya hadapi dari kawan serta family sya dan di tambahkn dengan saya xde kenderan untuk bergerak .. Dari itu saya jadikan benda sebagai durgaan untuk berjaya,.. Dengan takde kenderaan sy terpaksa meminjam kenderaan family sy dan kadang2 sy pinjam kenderaan kawan2..sy buangkan rasa malu saya  untuk meminjam .

Selain itu penah kena di maki dan di malukan didepan orang ramai..,tp sy biarkan.. Sebab karma hidup akan merasa jugak..hanya Allah saje yg tahu perasaan sy masa tu.. Tipulah kalau sy cakap diri sy x rasa down n jatuh atas dugaan yang sya hadapi ..

Allah swt adalah tempat yg sesuai utk kita mengadu keluhan kita bile kita susah.. Sy rapat kepada PenciptaNya . Alhamdulillah saya menjadikan dugaan yang saya terima sebagai penguat dlm hidup sy ....

Sy bersyujur kehadarat Illahi atas kurniaan yg diberikan kepada sy smp skrg .. Tp selalu beringat kita bukan sll di atas .. Suatu hari kita akan berada di bawah .. Dan Masa tu lah kita fi uji untuk kali ke 2... Dan amsa tu kita akan rasa siapa kawan kita bile kita susah .. Dr situ lah kita blh thu .. Siapa yg de disamping kita bile kita ssh jgk ..

Nk berjaya selalu dengan irg berjaya ..
Nak berjaya sll lah ingat Nya
Nk berjaya sll lah bersedekah kepada org yg memerlukan
Nk berjaya bukak ati utk terima tegurAn dr org lain .
Nk berjaya .. Belajar dari kesilapan hidup ..
Nk berjaya jgn lah kita kedekut ilmu kita .. Berkongsi lah ilmu kita dengan org lain .
Nk berjaya jgn sombong
Nk berjaya jgn lah ego n hipokrit dlm hidup
Nk berjaya selalu berfikiran positif
Nk berjaya bantulah sesasama kita ..
Nk berjaya ingatlah pada juga..
Nk berjaya kena bnyk buat PENGORBANAN dalam hidup. 

SuKa Lah Ek :)
Related Posts with Thumbnails