There was an error in this gadget

Wednesday, February 20, 2013

Rumah adik-adik aku

Ku nk kongsi tentang satu kebajikkAn ini .. Ku bukan nk bongkak tau nk cita ku ni nk tunjuk baik.. Tp nk share tentang rumah kebajikkan ni..

Rumah yang di beri nama PERTUBUHAN KEBAJIKAN DAN ANAK YATIM AT TAQWA,Putra Perdana puchong . Rumah ini di pengerusi seorang hamba Allah iaitu amran atau ku panggil Uztaz Amran dan dibantu oleh isteri beliau iaitu penyelia di rumah tersebut , iaitu Uztazah Norhayati, ku panggil uztazah yati..

Untuk pengetahuan korang rumah ini dulu di diami lbh kurang 50 orang penghuni di situ , termasuk anak yatim dan asnaf ..

Anak yatim di situ kebajikkan diaorg di jaga, seperti pelajaran diberikan , hampir semua penghuni di rumah tersebut perlu sekolah , x kisah kecik atau besar..

So ku dh merupakan sukarelawan di situ dan tahun ni merupakan tahun kedua aku memjadi sukarelawan di situ.. Mcm mna ku leh terjebak untuk menjadi sukarelawan di situ melalui group sekolah menengah ku .. Ex sekolah menengah ku dan skrg group tu di panggil "the siblings"

Pada masa tu de seorg member kitaorg bernam eira yg bg thu kitaorg ttg umh tersebut.. So kitaorg cuba dptkan pe yang kami boleh bantu.. Sbb masa tu rumah tersebut baru je di buka..

Setelah selesai kitaorg dptkan untuk membantu mereka kami bergotong royong membantu untuk mengemas serta melakukan aktiviti di situ..

Adik2 ku sayang adik ku zarul aqim(adik angkat ku yang nakal, tapi ku syg kat dia ) , syafiq, haikal, helmi, solihin muzakir,fakrusy, wAfi, danial , aiman, iskandar .aqif, aiman kecik , elfy, fahmi, hakim kecik, elmi , abe,haziq,husni , anuar dan yang terbaru Fadli, Arash, akim , akmal , alif, isa
Dan adik wanita solehah , balqis, wada , ely, nur , eton , risma , natasha , alya, shamimi dan lain2
(nama yang tersebut, jangan marah k )

Kadang ku tgk dorang tp kita sebagai org lebih dewasa kita paham .. Manusia yang dikenali sebagai kanak mmg nakal lumrah hidup tp kenalakan dorg pengumbat pada semua masalah.. Dorg lah kadang tempat aku tenang jiwa ku..tempat ku bergembira , kadang2 kelakar dgn gelagat dorg semua.. Dorg ni ku dh anggap mcm adik aku sendiri.. Kadang2 lau lama x g umah tu terasanrindu kat adik2

Sekarang alahamdulillah dulu kecik sekarang makin besar .. Itu yang dinamakan rezeki Allah SWT . Aku bersyukur pada Allah SWT diberikan kepercayaan utk aku bersamandgn mereka..

Ku dh dekat seminggu lbh x g umah cna.. Rindu jugak tp maaf adik2 abg busy akrg uruskan hal abg. Adik doakan pemudahkan urusan abg dlm perniagaan abg skrg ,dimurahkan reZeki abg dan doakan abg cpt berjaya dlm hdp abg .. Abg juga doakan semoga adik menjadi insan yang berguna dan berjaya..

So kat cni ku ada gambar dorg



ini Aqim dengan Isa menganggkat barang ke Store

ni gambar penghuni Asrama Lelaki . masa ni aktiviti cuci van masa cuti sekolah ..semua nk tunjuk body sapa yang mcm body builder ..huhu
( abe , Haziq, husnni, isa , syafiq Aiman Helmi dan Aqim -Bahagian berdiri )
Iskandar , Arash dan Aqim - Bahagian Duduk
Aku bersama Adik Paling Kecoh , Fadli

ni Elmi

ni Aku dengan Adik kesayang Ku (Mohd Helmi Zarul Aqim)



Kalau korang nk juga membantu leh ah ke alamat ini :

Maybank no akaun 562 777 212 577
( pertubuhan kebajikan dan bimbingan a ttaqwa

Sumbangan anda amat2 kami hargai dan kami ucapkn jutaan terima kasih.
Asrama ini telah berdaftar dgn ROS,JKM dan MPS.
Alamat kami
No 22,jln 6/6,tmn putra perdana
47130,Puchong,
Selangor.(asrama lelaki)

No 1,Jln Putra Perdana 6/10.
Tmn Putra Perdana,
47130,Puchong,
Selangor.(asrama Puteri / Pejabat)

Tel-013 271 4595 Pengasas / Pengurus:Puan Norhayati
Tel-013 333 6108 Pengerusi:Encik Amran
Tel - 03 8319 1202 pejabat


ni Fb : http://www.facebook.com/putraperdana.anakyatim

SuKa Lah Ek :)

2 comments:

  1. Teringin nak pergi rumah anak anak yatim. Tp still tak berkesempatan

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails