There was an error in this gadget

Saturday, May 14, 2011

Masakan Mak !!!!!

salam semua .. nk kongsi sikit ni...

sapa- sapa yang duduk jauh dari keluarga mesti merindui sesuatu an2.. hihih

adatlah tu an3,,, macam ku aku merindui masakan mak aku... hihi contohnya :-

sambal ikan bilis, daging masak kicap ,masak lemak cili padi , Asam pedas. dan macam-macam lagi tapi masakan yang spesialnya adalah Sambal Ikan bilis(kering) ... memang terbaik ah..

kenapa ku cakap terbaik sebab bila korang makan akan nak lagi..

sambal ikan bilis(kering) ni lau makan dengan nasi putih dengan kicap .. pun dah cukup.. x yah lauk lain..dan masakan ni amat pedassss.. memang mabolus ah....!!! TERBAIK !! hihihi ...

cita sikit ek.. sebelum ni ku penah bawak sambal tu ke rumah sewa ku di Kedah( Serdang)..

ku bawak satu tapawe besar kat cana... mula2 dorang tgk mcm pelik je..

tp bila dah rasa... bila de nasi je nk makan dgn benda alah tu je.. bila de nasi je nj makan dgn benda alah tu...hihihihi... de yang sampai sakit perut makan benda alah tu .. hahaha .. bukan pe .. bukan masalah pada makan tersebut.. dah thu sambal tu pedas.. makan bnyk-bnyk memang sakit perut ah...

yang mengagumkan sambal tu leh abis dalam 4 hari je.. mak ku cakap benda ni leh sampai 2 minggu atau seminggu .. ah .. tapi pe yang terjadi sebaliknya.. ..


xpe lah aslkan benda alah tu .. abis an2..

tu ah siap bila ku balik ke kg .. dorg akan tny .. "ahchong , ko de bawak sambal ikan bilis tu x?

huhuh sampai bergitu sekali sambal tu.. an2,..

so lau korang nk thu mcm mana sambal tu korang tgk pic ni ...

KLIK ini


SuKa Lah Ek :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails