There was an error in this gadget

Wednesday, March 2, 2011

RASUAH!!!!!


RASUAH !!!!

Salam semua , semasa ku tulis cerita ni … semasa ku berada dalam bas … huuh huhuok skunk I ku bukan nk cita pasal ku dalam tp kun k cerita tentang apa yang telah terjadi pada pagi ini..

Ok cita dia bermula bergini ( macam nk cerita kat budak2 lak )haha …. Seperti hari-hari biasa ku, bangun pagi mandi dan siap2 terus ke tempat kerja .. ku …
Kitaorgg biasalah pagi2 meeting dulu lepas tu kitaorg bru ke lapangan .. tapi hari ini ,ku terasa malas nk kerja sebab semalam ku baru balik kursus di kulim .. biasa ah penat kan.. hihih
So lepas dah bincangh tenpat mana nak g .. ku dan haiqal ke kedai biasa ….untuk sarapan pagi disana…
Geduk gedabak … pukul 10 baru abis sarapan .. dan siap sedia untuk melakukan tugasan ku ….
So target ni aku nk kompaun 1 premis .. hahahah . kejam x aku .. hahaha …. Ku memulakan tugasan dari 1 rumah ke satu rumah …. . tiba ku sampai ke sebuah rumah …
Cek punya lah cek .. tengok punya lah tengok … xde lak benda yang ku cari tu … Lepas tu ku ke belakang tengok .. tuan pemunya premis ni (berbangsa cina) .. sedang sibuk dengan membasih kain… dibelakang bersama anaknya..
Borak punya lak borak2 punya lah borak .. pembantu memanggil aku … ku ingat pe lah ..

Pembantu aku memberitahu ku dia de jumpa pembiakan .. so pergilah tengok… dah tengok2… memang de pembiakan, di dalam aquarium .. dan lepas tu ku memanggil pemunya premis. Untuk menyatakan pembiakkan .. hahah takut dia… siap dia cakap ni anaknya dia letak ni .. hahah … pelik2.. anak dia sampai lak nk letak jentik2 tu dalam aquarium yang bergitu tinggi .. an2.. hahah
Dalam aquarium tu de ikan .. tapi ikan besar ma… tuan punya premis cakap .. srh bagi can .. .. lepas di piker ingat x nk kompaun… nk bagi nasihat tapi.. tiba2 dia masuk rumah serta dia mengeluarkan “DUIT”, dia menghulurkan duit tersabut kepada ku …
Perhhh gila lah dia ni..cuba merasuah aku…dengan duit berjumlah RM 20 tu… dah 2 kesalahan dia .. buat … 1 kesalahan pembiakan ,yang ke 2 kesalahn cuba memberi suapan kepada ku … oohhh tidak2…
Ku teguhkan dalam ati ku ini .. kerja ku ni kena ikhlas dan ku kerja .. ni nak lama.. bukan sekejap….tanpa membuangkan masa ku tetap kompaun pemunya premis tersebut….ku mintak IC dia.. dia … xnk kasi .. tp ku paksa jgk…

Dan akhirnya dia bagi jugak….
(**ps: ku cerita ni bukan nk cakap ku belagak atau nk menunjukkan ku ni baik … xde ku pun jahat jugak .. tp seperti ku cakap ku kerja ni nak lama .. bukan.. sekejap )



SuKa Lah Ek :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails